Dagens kulturgärning


                                                                                                                                 (klicka för större bild)

Jag fick denna inscannade tidningssida skickad till mig från en bekant som hade ögnat igenom några gamla tidningar som hennes far hade på vinden. Efter att ha sökt på en mängd olika fraser ur krönikan, i syfte att se om den har cirkulerat på Internet tidigare har jag kommit till slutsatsen att detta fömodligen är den exklusiva webbpremiären för denna fullständigt geniala krönika av Tompa Jahn, trumslagare, poet och storröjare.

Ta er tid att läsa igenom hela, satisfaction guaranteed.

Kommentarer
Postat av: Vittorio Sernicus

Kanske rentav en proto-kändisblogg?

2009-04-23 @ 18:45:28
Postat av: M

Jag förundras av historien, jag läser röda rummet och förundras över att August Strindberg skriver om hur stadens största tidning använder sig av smygreklam. Sedan tänker jag: Om en krönika från 1949 kan vara så där fenomenal så är frågan vad vi jamsar runt med 2009 och till vilken nytta. Det finns faktiskt människor som exempelvis läser Alexandra Pascalidou´s blogg, till vilken nytta, till vilken nytta…

2009-04-26 @ 05:02:31
URL: http://yummytomatorumors.blogg.se/
Postat av: Katrin

åh, ett sånt privilegium att få läsa detta :) störtskönt.

2009-07-31 @ 09:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0